آموزش های رایگان

چی ببافیم که ماندگار و ارزشمند باشه؟ پاسخ به نگرانی های مرتبط با بافت فرش زیرپایی

یکی از مهمترین سوالاتی که توسط شما علاقه‌مندان با قالیبافی مطرح میشه، اینه که چی ببافیم که ارزشمند و ماندگار باشه؟ شاید فکر کنید جواب ما، بافت تابلو فرش باشه! اما نه، جواب ما به این دست از سوالات، بافت فرش‌های زیرپایی به خصوص بافت فرش‌های درشت‌بافت با تعداد رنگ پایینه! تعجب کردید؟ پس تا آخر این ویدئو و مطلب همراه ما باشید.

توی دنیا، ما رو به اسم فرش ایرانی میشناسن، فرشی که پنجاه سال پیش بافته شده، ذهنی بافه و حتی اگر شهری بافه، در اون تعداد رنگ پایین و خلاقیت بالا دیده میشه؛ پس فرش دستباف زیرپایی ببافید بخصوص اگر بلدید کارای ظریف ببافید.

اغلب شما عزیزان برای بافت یک فرش دستباف زیرپایی، نگرانی‌هایی دارید که با ما هم در میون گذاشتید؛ اولین نگرانی که باهاش مواجه میشید مدت زمان بافت فرش دستباف هست و اغلب اون رو با مدت زمانی که برای بافت تابلوفرش صرف میشه، مقایسه می‌کنید؛ با خودتون میگید خب برای بافت یک تابلوفرش گاهی یک‌سال وقت میذاریم و برای بافت یک قالیچه باید چند سال زمان صرف کنم!

برای فرش زیرپایی، لزومی نداره یک کار ظریف و شلوغ با تعداد رج‌ها و رنگ‌های بالا رو انتخاب کنید؛ اصلا چنین طرح و نقش‌هایی که بافته بشه کسی دلش نمیاد اون‌ها رو زیرپاش بندازه! برای بافت یک فرش زیرپایی لازمه سراغ فرش‌های درشت بافت با رجشمار کمتر برید تا سرعت بافت بالا بره و یک کار چهارمتری رو بین چند ماه تا نهایتاً یکسال کامل و ازش استفاده کنید.

نگرانی دومی که برای بافت فرش‌های زیرپایی مطرح میشه، کوجک بودن منازل‌تون هست؛ شما می‌تونید یک قسمت از خونه رو برای دار انتخاب کنید و اون رو جزئی از دکور زیبای منزل‌تون قرار بدید.

اگر بازم هم چنین امکانی رو نداشتید، یک مژده براتون داریم؛ قراره یک کارگاه قالیبافی در تهران راه اندازی کنیم تا شما بتونید دارهای قالی بافی تون رو اونجا قرار بدید و قالی‌های زیبای خودتون رو ببافید.

قیمت بالای نخ و نقشه برای بافت قالی زیرپایی هم یکی دیگه از دغدغه ها و نگرانی های شماست؛ توجه داشته باشید که وقتی بنا دارید تابلوفرش ببافید با قیمت‌های بالای مرینوس، ابریشم و غیره روبرو هستید؛ این در حالیه که با قیمت تمام شده یک تابلوفرش به طور مثال در ابعاد 50 در 70 میتونید یک قالی ذرع و نیم با پشم درشت بافت و چله پنبه برای خونه‌تون ببافید؛ تمام فرش‌های دستباف اصیل و قدیمی زیرپایی، درشت بافت و چله پنبه بوده و هستند؛ پس نیازی به نگرانی از این بابت هم وجود نداره بلکه براتون صرفه اقتصادی هم داره چون دارید یک اثر ماندگار، اصیل و ارزشمند رو می‌بافید که روز به روز به ارزشش مادی و معنویش اضافه میشه.

پس اگه بافت تابلوفرش رو بلدی، حتماً میتونی یک قالی زیرپایی خوشگل ببافی و اگر بلد نیستی میتونی آموزش های قالیبافی ما رو که توسط سرکار خانم لیلا میرزایی تهیه شده رو ببینی و وسایل و ابزار قالیبافی مورد نیازت رو هم از فروشگاه اینترنتی لم آرت تهیه و کار رو شروع کنی؛ این رو هم بگم که تیم پشتیبانی لم ارت تا حرفه‌ای شدنت کنارت هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.