آموزش های رایگان

نکاتی که بعد از پایین کشی قالی باید رعایت کنید

بافتن قالی‌ها و کارهای بزرگ نیاز به چرخیدن کار و یا اصطلاحاً پایین کشی قالی داره؛ میدونم خیلی‌هاتون نگران هستید که مبادا بعد از پایین کشی کار خراب بشه و یه تعدادی هم ممکنه پایین کشی رو انجام داده و الان باهاش درگیر باشید؛ ممکنه نگران باشید که مبادا کار سُر بخوره، کج بشه و ایراد پیدا کنه.

اگر بعد از پایین کشی قالی این نکات رو رعایت کنید، یک کار با کیفیت و حرفه‌ای خواهید داشت:

اولین کار اینه که مثلا بعد از هر ده رج، هر دو طرف قالی رو از ابتدای قالی تا جایی که بافتید رو اندازه بگیرید؛ طبیعتاً باید با هم برابر باشن در غیر اینصورت کار داره خراب میشه.

وقتی کار رو میچرخونید، امکان اینکه موقع کوبیدن یک طرف کار بیشتر و یک طرف کمتر پایین بره وجود داره؛ به خصوص که ضرب دست ما به دلایل مختلفی چون تسلط روی کار و راست یا چپ دست بودن، در همه جای قالی با هم یکسان نیست؛ بنابر این بهتره بعد از حدود هر ده رج از دور به کار نگاه و خط و شیب قالی رو به صورت چشمی بررسی کنید؛ همچنین قالی رو بچرخونید و این بررسی و مقایسه رو در پشت دار هم انجام بدید.

توصیه می‌کنیم حتماً این ویدئو که توسط سرکار خانم لیلا میرزایی، مدرس قالیبافی و مدیریت مجموعه لم آرت و نقشینه تهیه شده رو مشاهده کنید تا بعد از پایین کشی قالی، یک کار صاف و حرفه ای داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.